När Emma Tjärnlund såg tjänsten som kundmottagare på Bilfix slog hon till direkt. Bara några veckor senare klev hon in i den nybyggda receptionen. Nu ser hon fram emot att möta kunderna och hjälpa dem på allra bästa sätt.

– Jag såg filmen på Facebook och tyckte att Bilfix verkade moderna och nytänkande. Det kändes kul med ett lite större företag, nya lokaler och att det även jobbade en annan tjej där, säger Emma.

Hon har under flera år varit kundmottagare på en mindre bilverkstad. Där lärde hon sig i princip allt hon kan om bilar. Fordon och att meka har egentligen inte varit något intresse tidigare. Engagemanget för kundservice har däremot varit tydligt sedan länge. Hon pluggade för en karriär inom restaurangbranschen på gymnasiet, men fick sedan jobb inom kundtjänst och support via telefon.

– Jag gillar problemlösning och utmaningar. Att förstå vad kunden behöver och sedan hjälpa dem med det. Det är det roliga! säger Emma.

Hon började på Bifix i mitten av juni och har redan märkt av den goda sammanhållningen, den fina personalvården och familjära stämningen. Privat har hon precis också landat i en ny lägenhet, så mycket av fritiden har den senaste tiden gått åt till att möblera och fixa hemma. Annars är träning och fiske prioriterade fritidsaktiviteter.

Du möter Emma i den nya, fräscha kundmottagningen hos oss på Bilfix, Bergsgatan 122 i Sundsvall