Bilfix i Sundsvall längtar efter ytterligare en kundmottagare som har ett stort intresse för människor, service och bilar. Du blir en del av ett team på tre kundmottagare. Tanken är att du även ska kunna ta ansvar för sociala medier. Sök jobbet i dag eller tipsa en vän!

Dina arbetsuppgifter

Som kundmottagare kommer du tillsammans med de andra i gruppen att ansvara för bokning av service, reparationer och dylikt. Du kommer att ha daglig personlig kontakt med våra kunder i receptionen, via telefon och e-post. Du tar emot kunderna, identifierar deras behov och planerar tid i vårt affärssystem. Arbetsuppgifterna innehåller även beräkning av reparationer och problemlösning. Avstämning med våra mekaniker sker kontinuerligt för att allt ska fungera.

Utöver att vara social gentemot våra kunder kommer du även ansvara för våra sociala medier. Facebook och Instagram är viktiga kanaler för oss och vi publicerar där regelbundet. Vi behöver dig som kan driva dessa kanaler i vardagen. För speciella kampanjer tar vi extern hjälp.

Din profil

Viktigast:

  • Utåtriktad, social och serviceinriktad lyssnare
  • Grundläggande datorkunskaper
  • Van vid Facebook och Instagram
  • Svenska i tal och skrift
  • Välutvecklat ordningssinne
  • Grundläggande kunskap om bilar

Ännu bättre:

  • Du har arbetat eller arbetar som kundmottagare på ett bilföretag eller
    har erfarenhet av liknande uppgifter, till exempel vid en bensinstation.
  • Du har goda datakunskaper och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi söker dig som är självgående och kan hantera stressiga situationer. Du håller en hög servicegrad med en lugn och positiv inställning och har förmåga att se lösningar ur kundernas perspektiv. Vi ser gärna att du har bred kunskap om bilar och dess funktioner. Du är duktig på att samarbeta och drivs av att få nöjda kunder.

Villkor

Start: Omgående, enligt överenskommelse
Ort: Sundsvall
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 7.30-16.30

Ansökan

Skicka din ansökan till: Bilfix, Bergsgatan 122, 853 50 SUNDSVALL eller mejla till fredrik@bilfix.nu senast 1 maj 2022.
Vid frågor om tjänsten kontakta Fredrik Harlestedt 060-66 61 23.

Hur behandlar vi dina personuppgifter? Personuppgifterna i dina ansökningshandlingar hanteras enligt GDPR. Uppgifter du skickar till oss utgör grund för beslut i rekryteringsprocessen och behandlas av rekryterande personal inom HR-avdelningen samt chef med rekryteringsansvar för den aktuella tjänsten. Uppgifterna sparas med utgångspunkt i diskrimineringslag 6 kap §4-6. För ytterligare information se vår Integritetspolicy.

Samtal undanbedes från rekryteringsbolag då vi sköter anställningsprocessen själva.

Bilfix i Sundsvall AB är en av Sundsvalls största allbilsverkstäder.

Vi är en del av MECA-kedjan. Service, reparationer, samt försäljning av däck och utrustning ingår i verksamheten.