– Jag gillar att hjälpa andra och lösa problem. Det är kul när kunderna blir nöjda, tycker Ola Boström, kundmottagare på Bilfix.

Och nöjda kunder finns det gott om. Så gott att Bilfix nu utökar personalstyrkan och söker en bilmekaniker och en kundmottagare. Ola håller tummarna för att han snart har en ny kollega i receptionen.

– Hon eller han måste gilla att stå i centrum och hålla koll på allt som händer. Här gäller det att ta mycket ansvar och gå för egen maskin.

Ola är 27 år och har jobbat på Bilfix i ett par år. Han har haft lite olika jobb så som servicetekniker och ställningsbyggare. Han har alltid haft ett stort intresse för bilar, köper och säljer privat i stort sett hela tiden.

Han beskriver Bilfix som ett litet företag med stor gemenskap. Alla känner alla och det blir mycket prat och skratt tillsammans i fikarummet. Men var sjätte fredag får en av de anställda lite tid för sig själv.

– Det kallas lyxfredag och är bäst. Då får man sluta vid lunch och göra vad man vill. Jag brukar oftast träna och ibland tar jag massage. En del går och klipper sig eller fixar skägget, det är lite olika, berättar Ola.

Vill du också ha lyxfredag?

Kontakta Christer Andersson, 060-66 61 23, christer@bilfix.nu eller Fredrik Harlestedt 060-66 61 23, fredrik@bilfix.nu

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s